מזרקת טרווי ברומא

המזרקה מתוארכת לתקופות הרומית העתיקה בה הוקמה אמת המים בתולה אקווה בשנת 19 לפני הספירה. המזרקה שאתה רואה היום מתוארכת לתקופת הבארוק, אך ההיסטוריה שלה נמשכת יותר מ -2000 שנה, בתקופת הקיסר הרומי הראשון אוגוסטוס. מזרקת טרווי הושלמה במאה ה -18, אך ההיסטוריה של המזרקה חוזרת עוד יותר.

מקור המזרקה בשנת 19 לפנה"ס כאשר המזרקה נבנתה בסוף אמת המים בתולה אקווה

אומרים כי בתולת האקווה (מים בתוליים) נקראה לכבוד נערה רומאית צעירה שהובילה חיילים צמאים למקור המעיין ממנו הם יכולים לשתות. המזרקה נבנתה בסוף ה- AquedUCT בצומת של שלושה רחובות.

מזרקת טרווי

היא מזרקת הבארוק הגדולה ביותר ברומא עם גובה של 263 מטר ורוחבה של 49.15 מטר, והיא אחת המזרקות המפורסמות בעולם. המזרקה ברובע קווירינאלה גובהה 26 מטר ורוחבה פחות מ- 49 מטרים. רוחב 20 מטר וגובה 26 מטר, הוא המזרקה השנייה בגודלה בעיר רומא.

מזרקת טרווי

הניצבת על אמת מים עתיקה שראשיתה במאה ה -19 לפני הספירה, ניזונה ממים צלולים מ- Acqua Vergine. זה מסמן את סוף ה- Acqua vergine המודרני, שקם לתחייה מאקווה בתולה, אחת מאמות המים שהעניקו מים לרומא העתיקה. המזרקה הוצגה בכמה סרטים בולטים כמו רומא הולידיי (1953), שלושת המטבעות במזרקה (1954), "לה ויטה" (1960) של פדריקו פליני, הסרט "ליזי מקגווייר" (2003) וסברינה הולכת לרומא (איטליה 1998). ).

במהלך יום

מזרקת טרווי מייצרת 2,823,800 קוב מים. זוהי המזרקה המפורסמת ביותר של רומא ומסמנת את קצה בתולה אקווה, אחת ממסלולי המים הראשונים בעיר – בצומת הדרכים של שלושה רחובות. הנושא הכולל של המזרקה הוא של "מים מאולפים", התייחסות ברורה לאמת המים שסיפקה לה מים שהביאו בריאות ושפע.

בטקס אתה עומד עם הגב למזרקה ומטבע עובר מעבר לכתף שמאל. כאשר המטבע מושלך לבאר, המים נאספים ונתרמים לצדקה.

המסורת של השלכת מטבעות על כתפיהם נובעת מהרומאים הקדומים

שזרקו מטבעות למים כדי שאלוהי המים יסייע להם במסעם ויסייע להם לחזור הביתה בשלום. על פי האגדה, השם אקווה בתולה, שפירושו מים בתוליים, הוא שמה של נערה רומאית צעירה שהובילה כוחות למקור המעיין בכיבוים. במסורת שמקורה ברומא העתיקה, לעומת זאת, מאמינים כי שתיית כוס מים והשלכת מטבע למזרקה הביאה שמחה גדולה.

דרך נוספת להסביר את שם המזרקה

היא כי האמה עוברת בעיירה קטנה ברומא העתיקה בשם טרביום. מזרקת טרווי לא הייתה קיימת לפני אמת המים בתולה אקווה שהקימה אגריפס, אוגוסטוס "חתנים" בשנת 19 לפנה"ס. הוא נבנה כדי לספק מים למרחצאות הרומאים של רומא, והמזרקה הוצבה בקצה המזרקה ממש.

במאה השישית אמת המים לא נשמרה היטב ו -14 מתפקדים נפגעו לאחר הפלישה לאוסטרוגות

בשנת 2007, המזרקה שינתה צבע לאחר שוונדלים זרקו לתוכה חומר נוזלי שהפך את המים לאדומים. כתוצאה מכך המים נפלו אדומים לבאר, מכיוון שבאר הייתה מערכת מים סגורה.

לאימפריה הרומית היה קשר ייחודי ויפה עם מים והרומאים הקדומים היו מהנדסים מיומנים שהצליחו לתזמן כמה מההישגים המדהימים ביותר של זמנם

אין מקום אחר בעולם שחוגג ומוטל את כוחם המדהים של מים כמו רומא. מזרקת טרווי גובהה 26 מטר ורוחבה 49 מטר ומעוצבת בסגנון בארוק. זוהי אחת המזרקות המפורסמות ביותר ברומא והיא מראה בלתי נשכח.

מזרקת טרווי

היא יצירת מופת איקונית וביטוי של אדריכלות הבארוק המאוחרת, אחד הסמלים המפורסמים והמפורסמים בעולם של בירת איטליה. עם גובה של כ 26 מטר ורוחב של 49 מטר, הוא שולט באחת הכיכרות המרוצפות והתוססות ברומא. בשנת 1732 הושקה תחרות לשיפוץ הסופי של המזרקה בידי ברניני, בהשראת רישום של האדריכל הרומי ניקולה סלבי ונבחר על ידי האפיפיור קלמנט העשייה. הבנייה החלה בשנת 1732.

הדמויות המיתולוגיות המגולפות

הסוסים הגחמניים והמים הטורקיזים השוצפים תורמים לפריחת הבארוק האותנטית. אולי הסצנה הזכורה ביותר מהסרט האיטלקי המפורסם ברניני, "לילה שקט ברומא הלא אמיתי", שם אניטה אקברג המפתה קופצת מבגדיה למזרקת טרווי ומזמינה את מרצ'לו מסטרויאני להצטרף אליה.

ישנם פרטים מעניינים רבים על מזרקת טרווי ברומא

המזרקה המפורסמת ביותר של רומא שהופכת אותה לאחד מציוני הדרך הפופולריים ביותר בעיר. בפוסט זה רשמתי 11 עובדות מגניבות על המזרקה, טיפים לזמנים הטובים ביותר לבקר באטרקציות הסמוכות. פיאצי די טרווי, רומא, איטליה תחנת המטרו: קו ברבריני A, 500 מטר הליכה ברכבת התחתית טרמן: תוכלו לבקר באפונטנה טרוויה ברומא (מזרקת טרווי) ביום או בלילה כשהוא מואר להפליא.

תפריט נגישות