טיפול יישור שיניים לפני ואחרי

קליי קליי החלה את הטיפול האורתודונטי שלה לתיקון חיוך לא אחיד, שיניים בולטות ועקיצת יתר עמוקה. מיקי מיקי הגיע אלינו מודאג מהמרחק המוגזם בינה לבין שיניה.

היא לבשה סד עליון ותחתון, אבל בחרה בסד שקוף כדי ליצור בהירות ולהגיע למעלה. מקרה 7 – הייתה לה היצרות קשה, כולל הכלב השמאלי העליון שלה, שנחסם ב 100% עקיצה קדמית פתוחה וקו האמצע לא היה מסודר בקצה לקצה עם עקיצת השיניים הקדמיות. מקרה 8 – בליטה של מדלן על השן העליונה הייתה עקיצת עומק עמוקה עם שיניים עקומות.

מקרה 12

לקלסי קלסי היה חסרון שד"ר קורברידג 'הצליח לתקן אחרי 12 חודשים עם סד עליון. מקרה 13 – קנדי קנדי קנדי ואמה החליטו לעבור תקופת טיפול אורתודונטי לתיקון בליטותיהם ושיניהם שלא מיושרו. מקרה 14 – לורן לורן נשך, בליטת שיניים עליונות וחיוך לא אחיד.

התצלום התחתון מראה כי זווית השיניים הקדמיות מוגזמת. על ידי הזזת השיניים האחוריות לצד העליון של הלסת התחתונה, רופא השיניים יכול להתאים את העקמומיות וצורת החוט.

עם סוגר, ילדכם לא יכול שלא לאהוב את התחושה החלקה של יישור שיניו וליהנות מחיוך חדש וקורן. המחזיק הנשלף מחזיק את השיניים בצורה מאובטחת עד שהן מתייצבות והמחוך מוסר.

הידיעה למה לצפות לפני שמקבלים פלטה יכולה להקל על החוויה. בחריצות מסוימת, תהליך הפלטה לא צריך להיות זיכרון נורא, אלא חלק מהרפתקה גדולה בחיים. הבטחת עתידך, עצמך וילדך הם רק חלק מהדברים שאתה צריך לדעת לפני שאתה מקבל פלטה.

לפני שאתה מקבל פלטה

עליך לנקות את השיניים ולבצע עבודות שיניים אחרות. זה כולל הסרת שיני בינה כדי שלא יפריעו לטיפול ביישור שיניים. בעוד שאורתודונטיה יכולה לסייע בצרכים קוסמטיים כגון שיניים ישרות, הפלטה יכולה לעזור גם בבעיות של נשיכת שיניים ויישור לסת לשיפור בריאות הפה.

במהלך הטיפול האורתודונטי

מצבי הנשיכה של האדם יכולים להשתנות, מה שאומר שמשך הזמן שלוקח להתאמת הפלטות לשיניים יכול להשתנות. תיקון שן במהלך זה יכול להוביל לטיפול קל יותר. אנשים עם שיניים עקומות עשויים להבחין בהבדל, במיוחד אצל אלו עם סתימות חמורות.
בכדי לשמוע מידע בתחום של טיפול יישור שיניים לפני ואחרי ולמשוך את יישור שיניים לפני ואחרי כך מומלץ לבקר ב- nikerunning.co.il

אם טרם קבעתם פגישה לסוגרים

תוכלו למצוא את האורתודנט הטוב ביותר באזורכם בעזרת כלי האורתודנט שלנו. המידע הבא מתאר למה לצפות ביום בו אתה מתחיל את הטיפול בסוגרים ומיישרים. להלן מספר סימנים שההורים צריכים להיזהר בכדי לקבוע אם ילדם זקוק לפלטה לפני שמומחה יכול לומר בוודאות.

אם אתה נוטל אנטיביוטיקה במהלך ביקור אצל רופא השיניים

חשוב ליידע את רופא השיניים שלך, שיוכל ליידע אותך על התרופות טרם הטיפול והפגישות המומלצות לפני הכנסת הפלטה. בנוסף, עליך ליידע אותו על אלרגיה, במיוחד אם יש לך אלרגיות למתכות, כולל ניקל. הביקורים אצל רופא השיניים צריכים להימשך לפחות שישה חודשים לאחר הטיפול במידת ההמלצה.

כעבור כשבוע לאחר החלת הפלטה, האורתודנט יכניס מרווחים בגב הטוחנות. ברגע שמכניסים את השתלים לפלטה, השיניים מכוונות מחדש, אך לא כל השיניים מוחלפות.

לדוגמא, אם יש לך סוגרים בשיניים הקדמיות עקב שן טוחנת חסרה, הטוחנת תוחלף בשתל לפני תחילת הטיפול האורתודונטי. דמיין את סוגרי האדם כדי לראות כיצד הטיפול עובד בפועל.

משתמשים בפלטה כאשר מיישרים את השיניים בכדי להזיז את השיניים למצב הרצוי

הפלטה לוקחת סיבים אלסטיים מהחניכיים ומנסה למשוך את השיניים כך שהן נזרעות (הישנות אורתודונטית). ניתן להשתמש בפלטה בלחץ עדין או קבוע בכדי להביא את השיניים למצב הנכון. הלחץ עדין ולוקח זמן עד שהפלטה תסיים את עבודתם.

הלסת תמשיך לצמוח וזה יעודד את השיניים לנוע כשתגיעו לסוף הטיפול. עם זאת, השיניים אינן יוצאות מעצמן מהחניכיים ונותרות לכודות בחניכיים.

רוב המטופלים מבחינים ששיניהם מרגישות חלקלקות מתחת ללשון כאשר נושרים הפלטה

שני סיבוכים שכיחים יכולים להתרחש לאחר הסרת הפלטה: מיתון חניכיים ובעיות לסת כמו מחלת מפרקים זמנית. אנשים שחובשים סוגריים עם הגיל נוטים יותר לחלות במיתון חניכיים, המתרחש כאשר הרקמה סביב השיניים נשחקת ונלחצת החוצה. לאחר צחצוח השיניים, הקדש רגע להחזיק את הלשון מעל השיניים כדי לקבל תחושת החלקות – זה צריך להיות הדבר הראשון שאתה עושה לאחר הסרת הפלטה שלך. מפתה לאכול אוכל דביק, שביר ומתוק שבדרך כלל היית נמנע ממנו כשאת חובשת פלטה, אך חשוב להיות סבלני עם החיוך החדש שלך. כוון את לשונך סביב שיניך – הפיתוי חזק ותרצה להימנע מלנעוץ את הפלטה בלשונך.

אין מגבלת גיל לפלטה

אך אתה והאורתודנט שלך צריכים לקבוע את הגיל הטוב ביותר לפלטה לילדך. מגבלת הגיל לפלטה נקבעת על פי מידת הבגרות וגורמים בודדים אחרים. כאשר גיל הפלטה אינו פעיל, ישנם רופאים שממליצים על פלטות לילדים מתחת לגיל 18, מכיוון ששיניהם והחניכיים הם גמישים יותר ופחות מושפעים לטווח הארוך.

אם אתה קורא מאמר זה, רוב הסיכויים שאתה שוקל לקבל פלטה. עכשיו כשברור שילדכם זקוק לפלטה, הגיע הזמן להתכונן לתהליך ארוך הטווח. בתקופה עמוסה זו רשמנו כמה מהדברים העיקריים שעליכם לעשות לפני הפלטה ואחריה.

יש אנשים שמשתמשים בסוגרים מסיבות בריאותיות, בעוד שאחרים רק רוצים סוגרים כדי להפוך את השיניים לאטרקטיביות יותר. לא משנה למה, אתה יכול להמר שהחיוך שלך ייראה שונה עם או בלי פלטה.

תפריט נגישות