לגליזציה לקנאביס בישראל

שוק הקנאביס הישראלי נמצא רק בחיתוליו ולכן מהווה שוק אטרקטיבי עבור חברות הקנאביס. "יש 1.5 מיליון משתמשי קנאביס באופן לא חוקי בישראל ולכל אחד מהם יש אינטרס להשיג מרשם ולצרוך קנאביס באופן חוקי כי זה גם זול יותר. גם בלי לגליזציה, בהנחה שקל יותר להשיג מרשמים, בישראל יש אחוז גבוה של קנאביס. משתמשים, אז הפוטנציאל כאן מטורף", אומר אורן שוסטר, מנכ"ל חברת הקנאביס IMC.

לגליזציה לקנאביס בישראל

ישראל צפויה לעבור תהליכי לגליזציה של קנאביס

שחור לשוק החופשי בכפוף לפיקוח ממשלתי. הוועדות מונו על ידי ממשלות קודמות והציגו את המלצותיהן ומתגבשת קונצנזוס על הצורך בשינוי מעמדו הפלילי הרחב של הקנאביס בקרב מקבלי ההחלטות והציבור.

לגליזציה מוצלחת צריכה להשיג מספר מטרות:

  • ניטור איכות ובטיחות הקנאביס הנמכר.
  • מניעת צריכה על ידי מתבגרים.
  • איסור עיסוק בתחום למשפחות עבריינות או ארגוני טרור.
  • שחרור אוכלוסיות חלשות מאיום אכיפת החוק.
  • גידול בהכנסות המדינה ממסים.

הממשלה היוצאת פעלה לגיבוש חוקים שיאפשרו שימוש בדשא מבלי להסתבך עם המשטרה. התוכנית, שנחשפה בתקשורת, דיברה על שוק חופשי המאפשר עישון ללא הגבלות, כלומר ללגליזציה מלאה. זה היה צריך לקרות עד עכשיו, אבל כידוע לא הכל הלך חלק עבור הממשלה היוצאת.

במקביל, בימיה האחרונים של הממשלה היוצאת יש מי שפועל ליישום "צעד הצהרתי" הקובע הצגת הצעת חוק ללגליזציה לאישור ועדת השרים. מקורבים לפרלמנט שרן השכל, מגיש ההצעה, מסבירים כי מדובר ב"צעד הצהרתי" וכי הם מבינים שלא ניתן לבצעו.

בתגובה לפניית מגזין קנאביס לייף הסבירו מקורבים לח"כ השכל כי הסיבה להחלטה להביא את הצעת חוק הלגליזציה לוועדת השרים רק כעת, כאשר אין סיכוי סביר לאישורה, היא "צעד הצהרתי. "

האם ישראל בדרך ללגליזציה?

רק לאחרונה הודיע ​​משרד הבריאות כי התקנות החדשות יאפשרו רישום קנאביס רפואי על ידי מומחים רפואיים, ללא רישיון מיוחד. ניצן הורוביץ: "קנאביס הוא טיפול חיוני המסייע לאנשים רבים להתמודד עם סוגים שונים של מצבים רפואיים ומחלות קשות". אין ספק שמהפכה ברגולציה תאפשר שימוש בקנאביס.

ומה קורה באירופה?

גל הלגליזציה באירופה רק יתחזק מלטה הפכה למדינה הראשונה באירופה להכשיר קנאביס באופן מלא, לוקסמבורג מתכננת מודל דומה, הולנד חווה הקלה נוספת במודל החריג שלה וגרמניה מאיצה לקראת לגליזציה של מריחואנה, וכאשר זה קורה בעלות של 20 מיליארד יורו.

לסיכום, מצב הקנאביס בישראל

בישראל, פרלמנט שרן השכל ממשיך במאמצים לקדם הלגליזציה בישראל כנגד כל הסיכויים, אך חוסר היציבות הממשלתית מהווה מכשול לפעילות חשובה זו – להביא כסף רב לישראל ולגוון את מקורות הייצוא שלנו.

מגזין קנאביס לייף היה שותף להכנת הכתבה

קישור לאתר חברת imc קנאביס שהוזכרה בכתבה.

תפריט נגישות