הזרקת חומצה היאלורונית

תוספת ויסקוס היא אופציה זמינה לחולים עם אוסטיאוארתריטיס סימפטומטית בברך, הכוללת מגוון זריקות תוך -מפרקיות של חומצה היאלורונית. תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאבים באתר ההזרקה, אגירת נוזלים בברך ותגובות אלרגיות. על פי סקירה שיטתית ומטא-אנליזה שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine, זריקות אלה, להבדיל מתוספי ויסקו, גורמות להשפעות מינימליות או לא על כאב ותפקוד בחולים עם אוסטאוסרקומה בברך, אך מגבירות את הסיכון לתופעות לוואי חמורות ותופעות לוואי מקומיות. .

חומצה היאלורונית עשויה להתגלות כאלטרנטיבה טובה לאנשים שאינם יכולים לקבל סטרואידים מכיוון שהם אלרגיים לסטרואידים או שמומלץ להימנע מסטרואידים מסיבות רפואיות

מחקר שנערך על 11 רופאים שהתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Neurology and Neurosurgery מצא כי זריקות חומצה היאלורונית יכולות להפחית באופן משמעותי את הכאב ולשפר את הפעילות, את חיי היומיום ואת התפקוד בחולים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך. מחקרים מצביעים על כך שהזריקה יכולה להפחית את הסימפטומים של אוסטא -כירורגיה בברך במספר דרכים; לדוגמה, זה יכול להפחית דלקת וחיכוך, מה שיכול להאט את התנוונות הסחוס והעצם.

מטופלים רבים מגלים כי זריקות חומצה היאלורונית מספקות הקלה מספקת כדי לעכב או להימנע מניתוח החלפת ברך. זריקות נוספות עלולות לגרום להקלה ארוכה יותר של עד 3 שנים בחולים המראים שיפור ראשון לאחר הטיפול.

זריקות היאלורונאן משמשות לעתים קרובות לטיפול באוסטאוארתריטיס בברך כאשר טיפולים אחרים נכשלו

עם זאת, אין לראות בזריקות היאלורוניות משכך כאבים, מכיוון שזריקות סטרואידים עלולות לא להקל על כל הסימפטומים ועלולות להיות פחות יעילות או פחות יעילות עם הזמן. טיפול זה אינו יכול להיות יעיל למצבי ברכיים כואבים אחרים כגון רצועות קרועות, דלקת בגידים ונקעים.

ניתן להשתמש בזריקות חומצה היאלורונית לטיפול בכאבי ברכיים הנגרמים על ידי אוסטיאוארתריטיס בחולים שטופלו במשככי כאבים כגון אקמול או טיפולים אחרים שלא הצליחו

ניתן לנסות גם זריקות היאלורוניות לאנשים שאינם נוטלים משככי כאבים (אקמול (טיילנול, איבופרופן, אדוויל, מוטרין, נפרוקסן נתרן, אלב) ואינם מוכנים או אינם מוכנים לניתוח החלפת ברך מלאה.

הזריקה חומצה היאלורונית (הידועה גם כזריקה או הזרקת ג'ל) משמשת לאנשים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך שלא הצליחו בטיפולים אחרים לטיפול בכאבי ברכיים

הידועה גם בשם תוספת צמיחה לטיפול בדלקת מפרקים בברך (HA), הזריקה נועדה לשפר את שימון המפרק כדי להפחית את הכאב ולשפר את הניידות. המכונה הזרקת ג'ל, הוא מזכיר את נוזל המפרק הטבעי שלך.

רופאים רבים נותנים אותם לאנשים עם בעיות ברכיים שמשתפרים עם משככי כאבים או טיפולים לא רפואיים כמו חום בהתאם לחומרת הכאב

הזריקה עשויה להיות אופציה להקל על כאבי פרקים ולנוע בחופשיות יותר, אומר הרופא המנתח האורתופדי ברפואת הספורט ג'ייסון ג'נין. נכון לעכשיו הטיפול מאושר רק לאנשים עם דלקת מפרקים ניוונית בברך, אם כי חלק מהחולים עשויים לבחור לנסות זאת על מפרקים אחרים.

למשל, אנשים שאינם יכולים ליטול תרופות נוגדות דלקת נפוצות כגון איבופרופן עקב כיבים בקיבה או התקף לב קודם. יש אנשים שישקלו את הזריקה אם לא קיבלו טבליות או זריקות קורטיזון.

הזרקה תוך-מפרקית של חומצה היאלורונית נחשבת לחולים עם אוסטיאוארתריטיס סימפטומטי שאינם מגיבים לטיפולים לא תרופתיים או תרופתיים סטנדרטיים

אשר אינם סובלים מטיפולים אלה, הסובלים מבעיות במערכת העיכול הקשורות לתרופות אנטי דלקתיות [ 21415] או שאינם מועמדים להחלפת ברך מלאה, שנכשלו בניתוחי ברכיים קודמות עקב דלקת פרקים כגון פירוק ארתרוסקופי, או מועמדים להשלמת צמיגות. כמה רופאים מאמינים שזה יכול לעזור להקל על הכאב על ידי ציפוי קצות העצבים במפרקים. מחקרים הראו כי זריקות חומצה היאלורונית אינן פועלות היטב בקרב אנשים שמנים בגלל היצרות מרווח המפרק בברך.

לדוגמה, רופא עשוי לשקול הזרקת HA אם אין לך סימנים ברורים לדלקת. הטיפול מורכב מזריקה אחת עד שלוש, אשר מקלות על התסמינים במשך ארבעה עד חמישה חודשים עד שנה. רוב חברות הביטוח מאשרות הזרקה אחת לחצי שנה.

בשנת 2019

המכללה האמריקאית לראומטולוגיה (ACR) וקרן הארתריטיס (AF) המליצו על חומצה היאלורונית תוך-מפרקית לדלקת מפרקים בברכיים בהנחיות לטיפול בדלקת מפרקים בברך ובירך, אך האקדמיה האמריקאית לכירורגים אורתופדיים אינה ממליצה על זריקה לדלקת מפרקים בברך. החוקרים הגיעו למסקנה כי השימוש בסטרואידים כטיפול ראשון אינו מוצדק עבור מטופלים אלה מכיוון שהוא דורש יותר זריקות ואינו משתלם.
למידע נוסף בתחום של הזרקת חומצה היאלורונית יש לבדוק כאן: aesthetico.co.il

אלטמן ואח '

[9] העריך את האפקטיביות של זריקה אחת של חומר מייצב שאינו מן החי על ברכי מטופלים במחקר אחר. מטופלים סימפטומטיים עם אוסטיאוארתריטיס בברכיים שהוזרקו להם שילוב של HA ו- PRP הראו שיפור גדול יותר בכאבים ובתפקוד בהשוואה למטופלים שהיו להם זריקות חומצה היאלורונית, אשר הוערכו לאחר 3 ו -12 חודשים על סמך ערכי הכאב ותפקוד הגוף. המחברים הגיעו למסקנה כי HA עדיפה על פלסבו בשיפור כאבי ברכיים, ללא הבדל בין שלוש לשישה זריקות רצופות.

במחקר אחר [8] ערכו Leopold et al ניסוי קליני אקראי להשוואת זריקות סטרואידים תוך-ארטיקולריות לזריקות להקלה על הכאבים ולתפקודן בחולים עם אוסטיאוארתריטיס בברך

ב- 30 בנובמבר 2011, מסדי הנתונים MEDLINE (r), Embase ™ ו- Cinahl (r) נמצאו בחיפושים אחר ניסויים מבוקרים אקראיים על יעילות זריקות תוך -ארטיקולריות בטיפול בכאבי ברכיים אוסטיאוסוארתריות.

היאלגן וחומצה היאלורונית משמשים בדרך כלל לטיפול בכאבים הנגרמים כתוצאה מדלקת מפרקים ניוונית בברך בחולים שאינם מקבלים הקלה מספקת מתרופות פשוטות

פעילות גופנית או פיזיותרפיה. תוצאות לטווח קצר של זריקות פלזמה עשירות בטסיות לטיפול בכאבי ברכיים באוסטיאוארתריטיס. חומצה היאלורונית היא סטרואידים שיכולים לשמש הזרקה משכך כאבים לכל טווח המפרקים ההיקפיים. המחקר שלנו נערך תחת בקרת אולטרסאונד כדי להבטיח דיוק.

תפריט נגישות