קפריסין – אי קטן, חופשה גדולה

מבוא

קפריסין היא מדינת אי במזרח הים התיכון והאי השלישי בגודלו והשלישי בגודלו בים התיכון.

קפריסין היא יעד תיירותי פופולרי עם חופים, אתרים ארכיאולוגיים, עיירות מימי הביניים, כפרים ואתרי נופש. הוא מיושב למעלה מ-10,000 שנים ויש לו היסטוריה עשירה מתרבויות שונות, כולל קפריסאים יוונים, אשורים, רומאים, ביזנטיים ועות'מאנים.

לקפריסין פלשו תרבויות שונות לאורך ההיסטוריה שלה כולל יוונים בשנת 333 לפני הספירה; הרומאים בשנת 58 לפני הספירה; עות'מאנים ב-1571; האימפריה הבריטית מ-1878 עד 1960.

קפריסין היא אי קטן במזרח הים התיכון עם אוכלוסייה של כמיליון וחצי, בערך בגודל של צפון אירלנד.

קפריסין מיושבת לפחות 10,000 שנים. במאות השנים האחרונות שלטו בה רומאים, עות'מאנים ובריטים. המדינה קיבלה עצמאות ב-1960.

כיום קפריסין היא רפובליקה עצמאית עם פרלמנט, מטבע וכוח צבאי משלה. היא גם חברה באיחוד האירופי ובנאט"ו (ארגון האמנה הצפון-אטלנטית).

הקדמה: מדוע כדאי לבקר בקפריסין?

האי קפריסין הוא מדינה קטנה במזרח הים התיכון, אבל הוא גדול על תיירות.

קפריסין מציעה מגוון מגוון של נופים ואקלים, מהגבעות והעמקים הירוקים של הרי הטרודוס ועד לחופים החוליים והמפרצונים בחופיה. אבל יש יותר סיבות לבקר בקפריסין מאשר רק הנוף שלה: זה גם יעד עשיר מבחינה תרבותית עם חורבות עתיקות, פסטיבלים תוססים ואתרים היסטוריים.

קפריסין היא יעד במחיר סביר למטיילים – אתה יכול ליהנות מהחופשה שלך מבלי להישבר! יש המון דרכים לחסוך כסף בקפריסין מבלי להתפשר על נוחות או איכות – החל מתעריפים זולים ועד מקומות לינה בתקציב נמוך שבהם עדיין תוכלו ליהנות מכל השירותים שהייתם רוצים במלון יוקרה.

איך להגיע לשם

קפריסין היא מדינת אי במזרח הים התיכון. היא חברה באיחוד האירופי, והיא חברה באיחוד האירופי מאז 2004. עיר הבירה ומושב השלטון של המדינה היא ניקוסיה.

שטחו של האי הוא 9,251 קמ"ר עם אוכלוסייה של 1,123,000 איש. המדינה חולקת גבולות ימיים עם סוריה ולבנון בצפון, ישראל בדרום מערב ומצרים בדרום מזרח.

קפריסין הייתה מיושבת לפחות משנת 7000 לפני הספירה, עם עדויות שמראות שהיא התיישב לראשונה על ידי אנשים נאוליתיים שהיגרו מאנטוליה (טורקיה של ימינו). האנשים האלה היו ציידים-לקטים שחיו במערות או בצריפים פשוטים.
למידע נוסף על קפריסין יעדים ניתן לגלוש לאתר travelbox.co.il

תיירות היא אחת מקפריסין

האם זה בטוח?

קפריסין הוא אי קטן השוכן בים התיכון. זהו אחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה, מה שהופך אותו לאחת החלופות הטובות ביותר לטיול יקר באירופה. עם זאת, יש כמה דאגות בטיחות עבור אנשים שרוצים לבקר ביעד זה.

האי היה חלק מסכסוכים רבים לאורך ההיסטוריה שלו והיה לו חלק נכבד בהפיכות צבאיות ומהפכות. כך למשל, במהלך מלחמת העולם השנייה הייתה פלישה צבאית רחבת היקף של גרמניה הנאצית, שהותירה את המדינה בהרס.

ב-1974 הייתה פלישה של טורקיה בתגובה להפיכה שהתרחשה ב-15 ביולי. הצבא הטורקי פלש לקפריסין וכבש כ-37% משטחה לפני שנסוג ממנה שנתיים לאחר מכן.

בשנת 1983

איך להתנייד במהלך השהות שלך בתחבורה ציבורית או במסלול תיירותי בנהיגה עצמית

קפריסין היא אי קטן עם אוכלוסייה של קצת יותר ממיליון איש. זהו יעד תיירותי חשוב, עם החופים, הערים העתיקות והמורשת התרבותית.

התחבורה הציבורית בקפריסין מורכבת מאוטובוסים ומרכבות המחברים בין העיירות והערים הגדולות. רשת התחבורה הציבורית מכסה את כל האי, אך אין קישורים מחוץ לקפריסין.

מסלולי תיירות בנהיגה עצמית זמינים להשכרה כדי לחקור את האי בזמן ובקצב שלך.

קפריסין היא אי קטן, עם אוכלוסייה של 1.1 מיליון איש ושטח של 9,251 קמ"ר. למעט הרי הטרודוס שבמרכז האי, קפריסין היא מקום קל להתמצא בו בתחבורה ציבורית או במסלול תיירותי בנהיגה עצמית.

לקפריסין יש רשת נרחבת של אוטובוסים ורכבות כדי לקשר בין הערים והכפרים שלה. חברת האוטובוסים הראשית במדינה נקראת KTEL (Kibris Turk Otobusleri) והיא מפעילה למעלה מ-200 קווים ברחבי האי.

שירות הרכבות מכסה רק חלק קטן מקפריסין, אך עדיין כדאי לשקול אם אתם שוהים בניקוסיה או לרנקה, שכן בשתי הערים הללו יש תחנות רכבת המקשרות אותן לעיירות מרכזיות אחרות באי.

תפריט נגישות