מתי חשוב לבצע חידוש לטיפול השורש שלנו?

אם השן חולה או נפגעת, יש צורך בטיפול כדי להציל את השן. טיפול שורש נדרש כאשר זיהום אוראלי של המטופל מתפשט מהשו לרקמות של השיניים. כאשר מטפלים בנזקים נרחבים במבנה השן בסתימות, רופא השיניים מבצע אנדודונטיקה של שורש כדי לשמר את השן, לדאוג לשלמותה המקורית ולשמור אותה.

טיפול שורש הוא הליך אנדודונטי למניעת דלקות שיניים שבו ממלאים את החלל למניעת הדבקה בשן.

במהלך טיפול שורש

רופא השיניים שלנו מסיר את העצבים הנגועים ועיסת החלק הפנימי של השן. לצורך המילוי, רופא השיניים משתמש במשחת איטום, תרכובת גומי הממלאת את תעלת העצב הריקה בחלק הפנימי של השיניים. שחזור הכתר, היוצר כיפה על השן, הוא השלב האחרון של הטיפול.

במהלך טיפול שורש

אנו ניגשים לעיסה וכתר (החלק הגלוי של השן) כדי להסיר רקמות חולות או מתות מתא העיסה. השלב הראשון של תעלת השורש הוא סילוק השן מזיהום ועששת על ידי קידוח חורי גישה, שטיפת העיסה ומתן תרופות לשן ולחניכיים שמסביב. הסרת עיסת וחומר להחלפת עצבים מסייעת באיטום התעלה ברקמה סמוכה למניעת נזק נוסף.

בימים הראשונים של הטיפול

עלולה להיות רגישות של השיניים או דלקת שיניים. אם אינך מציג סימפטומים מובהקים המעידים על הצורך בטיפולי שיניים, אין צורך בטיפול שיניים כדי למנוע נזק נוסף ולהציל את השן. אם השיניים שלך רגישות בימים הראשונים, יתכן שלא יהיו כאבים או זיהומים במהלך הטיפול.

סימנים לכך שאתה עשוי להזדקק לטיפול שורש כוללים כאבי שיניים רציניים

כאבים בעת לעיסה, לחץ, רגישות מתמשכת לכאב כתגובה לטמפרטורות חמות או קרות, שינוי צבע כהה של השיניים, נפיחות ורגישות בחניכיים הסמוכות. גם אם אינך מציג אף אחד מהסימנים הנפוצים הללו לכך שאתה עשוי להזדקק לטיפולי שורש, עדיין חשוב לקבוע בדיקת שיניים אצל רופא השיניים המשפחתי של Grand Rapids אחת לשישה חודשים כדי למנוע אובדן שיניים.
כדי לבדוק פרטים נוספים על חידוש טיפול שורש ומתי חשוב לבצע חידוש לטיפול השורש שלנו? יש לבקר באתר drluba.com

בדיקות שיניים סדירות וטיפול מיידי בחללים יכולים למנוע פגיעה בעיסת השיניים. אם לא מטפלים במצבים אלה עלולה להתרחש עששת חמורה, המגיעה עד לשורש השן וגורמת נזק מאסיבי למבנה השן.

בנוסף

השיניים הקדמיות אינן זקוקות לטיפול שורש, אלא לשיניים האחוריות. רק בגלל שקל לשלוף את השן הבעייתית, להסיר את העיסה הנגועה ולמלא את השורשים במקום כתר חדש, לא אומר שהיא טובה יותר. שיניים יכולות להיות שבירות במהלך טיפול שורש, וכוח הטחינה של לעיסה או דיבור עלול לגרום לשבירת כתר השן ולגרום לבעיות בשיקום שאינן נובעות מתעלת השורש עצמה.

רופאי שיניים מקבלים החלטות טיפול במיצוי שורש והשתלות שיניים המבוססים על גורמים כגון יחס עלות-תועלת

העדפת המטופל, בעיות בריאות מערכתיות והסיכוי להצלחת שורש. למרות מאמצינו, רק אחוז קטן מהחולים הזקוקים לטיפולי שורש פונים לצורך בניתוח קצה שורש לניקוי העצמות סביב קצה השורש, לאטום את הקצה ולהשיג ריפוי הולם. טיפול השיניים לחולים מבוגרים דורש ידע מדויק, מיומנויות טכניות טובות, ניסיון וניהול רגיש של מטופלים 42. טיפול שורש בחולים מבוגרים נחשב לאתגר הגדול ביותר בשל הקשיים הטכניים של תאי העיסה המסתיידים והכלואים 39. החשיבות האסטרטגית של השן היא קריטית להחלטה כיצד להציל אותה, וטיפול שורש צריך להתבצע רק לצורך עקירה אם היא התווית על ידי מחלות.

טיפול שורש חד פעמי אפשרי ויש לו מספר יתרונות לחולים מבוגרים ולמטופלים המסתמכים על אחרים לצורך הובלה או הזקוקים לעזרה פיזית

כדי ללכת לרופא השיניים 43, 16 הפקדות מלט יכולות להימשך כל החיים וזה יכול להוביל לעלייה בעובי המלט. שיניים פגועות ניתנות לתיקון לאחר סיום טיפול שורש, אך גורמים אלה גורמים לכך שחשוב לשחזר אותן עם מילוי קבוע או כתר, מה שעשוי לדרוש ביקור שני אצל הרופא אם יתעכב. אם השיקום הסופי לא יושלם בזמן, ייתכן שיהיה צורך בטיפול חוזר בתעלת השורש (שורש) בשיניים, בעלויות נוספות עבור כאבים עזים, זיהום, אובדן שיניים, שברים, זיהום שיניים ודליפה.

טיפול בשיניים עם שורשים נגועים יכול להימשך 10 עד 15 שנים טובות, ואם יש להן כתר, זה אפילו יכול להאריך את חייהן. אם השיניים שלך ניזוקו לפני הטיפול, הן יחמירו ויהיו חלשות יותר מהשיניים הבריאות האחרות שלך.

כיום

קיים הליך שיניים מיוחד הנקרא טיפול שורש שיכול להציל את השיניים. החניכיים שלך נמשכות מכתר השן ועד קצה השורש. כיום טיפולי שורש (הידועים גם כטיפולים אנדודונטיים או שיניים אנדודונטיות) יכולים לשמר את השיניים הטבעיות שלך ולתת לך לשמור על תפקודם במשך עשרות שנים, אם לא לכל החיים.

 

תפריט נגישות