מדריך מערכות תשלום מאובטחות וקופות רושמות בישראל

מערכות תשלום מאובטחות וקופות רושמות

מערכות תשלום מאובטחות וקופות רושמות

קופות רושמות משמשות בדרך כלל עסקים על מנת לעקוב אחר עסקאות הלקוחות ולאחסן אותן במאגר מידע. הם יכולים לשמש גם למעקב אחר מלאי, ניהול הזמנות ושליטה בכספים.

המאמר עוסק בקופות רושמות והשימוש בהן בבתי עסק. הוא מדבר על הסוגים השונים של קופות רושמות, איך הם פועלים, היתרונות שלהם, וכיצד הם משמשים סוגים שונים של עסקים.

קופות רושמות

קופות רושמות הן חלק חשוב בכל חנות קמעונאית. ניתן להשתמש בהם כדי לחשב את עלות הפריטים ולספק ללקוחות קבלה על רכישתם.

הקופה הרושמת היא מכונה המתעדת את העסקאות בין העסק ללקוחותיו. הקופה הרושמת היא הדרך הנפוצה ביותר לרישום מכירות בחנויות קמעונאיות.

חלק זה יספק מידע על אופן השימוש בקופה רושמת, מה היא עושה וכיצד היא התפתחה עם הזמן.

טרמינולוגיה של קופות רושמות

קופאיות הן חלק מענף הקמעונאות. הם אחראים על גביית התשלומים ומתן שירות לקוחות בקופה. המונחים הבאים משמשים קופאיות:

  • קופה רושמת: המכונה המעבדת עסקאות ומספקת קבלות ללקוחות.

  • עסקה: רכישה או מכירה של סחורה או שירותים, כמו ב"עסקה במכולת".

  • קבלה: מסמך המעיד ששולם כסף עבור פריט, הניתן לרוב ללקוח ברכישה.

  • שירות לקוחות: סיוע שמעניקה חברה ללקוחותיה, כגון מענה לשאלות לגבי מוצרים או שירותים, פתרון בעיות וטיפול בתלונות.

  • מס מכירה: מס על רכישות שבוצעו באזור שיפוט מסוים.

החברה המייצרת קופות רושמות חכמות הטובה בישראל – וריפון Verifone

וריפון Verifone היא חברה אמריקאית שחולקת את המטה שלה בסן חוזה, קליפורניה. הם מייצרים ציוד לקופות ממוחשבות ונקודות מכירה. וריפון פועלת גם בתחומי סליקה או העברות כספים אלקטרוניות מאובטחות ונחשבת לאחד העסקים הגדולים בקטגוריה שלה.

וריפון היא מובילת השוק העולמי בתכנון, ייצור והפצה של טכנולוגיות עסקאות אלקטרוניות. מוצריה כוללים מכשירים אלחוטיים, תוכנות ושירותים המאפשרים לעסקים לבצע עסקאות באמצעות כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב, מטבעות, ארנקים ניידים וכרטיסים חכמים ללא מגע.

החברה נוסדה בשנת 1981. שם החברה הוא קיצור של שם המוצר הראשון שלה, מכשיר לסליקת עסקאות בכרטיסי אשראי שפעל באמצעות קווי טלפון (Verification phone). החברה, Inc. הינה ספקית גלובלית של פתרונות תשלום עבור סוחרים ומוסדות פיננסיים הכוללת מכירה של הפתרון מקצה לקצה של החברה.

החברה חוללה מהפכה בתחום עיבוד כרטיסי האשראי. הם היו בין הראשונים שהציעו תחליף לקריאת כרטיסי אשראי ארכאית מבוססת נייר בעידן הפוסט-דיגיטלי. זה איפשר לבעלי עסקים קטנים, שלא יכלו להרשות לעצמם עלויות גבוהות מראש, לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי.

החברה ידועה במתן שירות לקוחות המעולה שלה המעניק שירות אישי לכל לקוח ולקוחה עד סיום הטיפול בהצלחה.

מידע נוסף אודות וריפון שירות לקוחות אתם תוכלו למצוא באתר שירות בקליק.

אתר שירות בקליק מאגד אצלו מגוון רחב של שירותים חינמיים לקהל גולשי האתר. וביניהם גם שירות לקוחות של חברת וריפון ועוד מידע נוסף על החברה.

וריפון רכשה את המתחרה הגדולה שלה, ליפמן הנדסת אלקטרוניקה, ב-2006 תמורת 793 מיליון דולר במזומן ובמניות. ליפמן הייתה אחת מחברות האלקטרוניקה המצליחות בישראל עד כה.

מהו קורא פסים מגנטיים?

קוראי פס מגנטי הם מכשירים המאפשרים לקרוא את הפס המגנטי בכרטיס. הם משמשים במגוון הגדרות שונות, וניתן להשתמש בהם לאחסון מידע גם בכרטיסים.

הפס המגנטי ממוקם בחלק האחורי של הכרטיס, והוא מכיל נתונים על האדם שבבעלותו. הנתונים יכולים להיות כל דבר, החל מהשם שלהם ועד למספר כרטיס האשראי שלהם. קוראי פסים מגנטיים פועלים על ידי קריאת נתונים אלה, והם בדרך כלל עובדים עם מחשב או מכשיר נייד כך שתוכל לאחסן או להעביר את הנתונים הללו.

מהו סורק ברקוד?

סורק ברקוד הוא מכשיר אלקטרוני המשמש לסריקת הברקודים על מוצרים על מנת לזהות את המוצר ולספק מידע אודותיו.

סורקי ברקוד משמשים בעיקר חנויות ומחסנים למעקב אחר מלאי, אך הם יכולים לשמש גם צרכנים למגוון מטרות, לרבות זיהוי אילו פריטים נמצאים במבצע והיכן אותם פריטים נמצאים בחנות.

כיצד לאבטח מערכות תשלום וקופות רושמות

על מנת להגן על לקוחות ועובדים מפני הונאה, יש לאבטח את הקופה. לכן יש צורך בתכונות אבטחה כמו מצלמות, אזעקות וחיישנים. הקופה הרושמת היא מכשיר המתעד את העסקאות שעורכים לקוחות בחנות. הוא מחשב את סכום הכסף הכולל שהוציא הלקוח ולאחר מכן מציג אותו על מסך או מדפיס אותו על קבלה. כאשר כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב הוצגו לראשונה, הם היו נוחות ללקוח. כיום, הונאה בכרטיסי אשראי הפכה לנושא מרכזי עבור קמעונאים. על מנת להילחם בבעיה זו, קמעונאים משתמשים בטכנולוגיית שבב EMV בקופות ובמערכות התשלום שלהם.

שבבי EMV הם שבבים חכמים שמייצרים קודים ייחודיים לכל עסקה, שלא ניתן לשכפל או לגנוב. על מנת לאבטח את מערכות התשלומים והקופות, כדאי לוודא שהן אינן מחוברות לאינטרנט. בדרך זו, האקרים לא יוכלו לגשת אליהם מרחוק.

קמעונאים משתמשים יותר ויותר בביומטריה כאמצעי לאבטחת מערכות התשלום שלהם. אימות ביומטרי היא שיטת אימות המשתמשת בתכונות פיזיות, התנהגותיות או פיזיולוגיות כגון טביעות אצבע, גיאומטריה של היד או סריקות רשתית כדי לזהות אדם.

קמעונאים מיישמים מכשירים ביומטריים במקום כרטיסי פס מגנטי מסורתיים כדי להפחית את הסיכון להונאת כרטיסי אשראי.

חששות אבטחה של קופה רושמת

קופות רושמות הן אחת הנקודות הפגיעות ביותר בחנות קמעונאית. לעתים קרובות הם מכילים מידע רגיש של לקוחות ועסקאות. נתונים אלה מאוחסנים במכשיר שאינו מאובטח כפי שהוא אמור להיות.

קופה רושמת היא מכשיר שמתעד מכירת סחורות או שירותים. הוא גם עוקב אחר הכסף שמשלמים לקוחות, וכמה כסף חייבים לעסק. קופות רושמות משמשות כמעט בכל סוגי החנויות הקמעונאיות, כולל חנויות מכולת, חנויות בגדים ותחנות דלק.

עבור מידע בנושא של מערכות תשלום מאובטחות – וריפון verifone באפשרותך לגלוש לאתר

קופה רושמת יכולה לאחסן נתוני לקוחות רגישים כמו מספרי כרטיסי אשראי או מספרי רישיון נהיגה. האקר עלול לפרוץ לקופה על ידי שימוש בתוכנה זדונית במחשב של עובד או על ידי פריצה לרשתות Wi-Fi בקרבת הקופה.

מערכות תשלום דיגיטליות לחנויות קמעונאיות

השימוש במערכות תשלום דיגיטליות בחנויות קמעונאיות הולך וגדל. יש לכך סיבות רבות, אך החשובה שבהן היא שלקוחות רוצים לקנות סחורה ללא צורך לשאת עמם מזומן או כרטיסים.

מגמת השימוש במערכות תשלום דיגיטליות בחנויות קמעונאיות נמצאת במגמת עלייה כבר זמן מה. לקוחות רוצים לקנות סחורה מבלי לשאת עמם מזומן או כרטיסים וקמעונאים שמחים כי הם יכולים לחסוך בעלויות.

תפריט נגישות