מחשבים ניידים – סוגי תיקונים שיש

מחשבים ניידים

מחשבים ניידים

כולנו עושים שימוש במחשב נייד, הן במסגרת העבודה והן במסגרת החיים הפרטיים. כאשר המחשב הנייד נופל או לא עובד כמו שצריך, הרי רבים מרגישים אי נוחות. אילו סוגי תיקונים קיימים למחשבים ניידים- כל הפרטים בכתבה הבאה.

ההבדל בין מחשבים ניידים למחשבים נייחים

רגע לפני שנפרט את התיקונים השונים שניתן לבצע במחשבים ניידים, חשוב להסביר את ההבדל בין מחשבים ניידים למחשבים נייחים. בתקלות שונות למחשבים נייחים יש יתרון על פני מחשבים ניידים- כמו למשל במקרה של נוזלים שנשפכו על המקלדת או תיקון מסך במחשבים ניידים. לצורך ההשוואה, כאשר מדובר על מחשבים נייחים, ההמלצה היא לקנות חלקים חלופיים. 

תיקון מחשבים נייד שנרטב

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: אתם מחליטים לצפות בסדרה דרך המחשב הנייד שלכם ומתיישבים עם כוס קפה ליד המחשב. תנועה לא נכונה והמחשב עשוי להירטב. במידה ויש לכם מזל, הרי המחשב שלכם לא נהרס, אך חשוב ביותר לבחון את המצב. נציין כי גם אם הנוזלים לא יגרמו נזק מיידי, הרי עשויה להתפתח קורוזיה תוך מספר ימים או שבועות בלוח אם של המחשב. לוח האם הוא לוח בקרה של המחשב ועליו יושבים מעבד זכרון ואיברים שונים של המחשב. במצב של קורוזיה, עשוי להיגרם נזק לרכיבים אלקטרוניים. 

לשאלה מה אפשר לעשות- התשובה היא כי במידה והמחשב מחובר לטעינה יש לנתק אותו מהחשמל ולא ללחוץ על כפתורים שונים במטרה לא לגרום להרס של המחשב. נוסף על כך, במידה ויש לכם סוללה חיצונית, הרי ההמלצה היא להוציא את הסוללה החיצונית ולהפוך את המחשב בעדינות במטרה לנקות אותו משאריות של נוזלים. בשלב הבא, ההמלצה היא לקרוא לשירות של טכנאי מחשבים מקצועי ומיומן אשר יבצע ניקוי יסודי מקורוזיה על מנת לגרום למחשב שלכם לעבוד בצורה תקינה. 

התחממות המחשב

אם המחשב שלכם מתקשה לטעון תוכנות מסוימות יש גורם העשוי להשפיע על כך והוא התחממות המחשב. התחממות המחשב עשויה להיגרם כתוצאה מפעילות לא תקינה של המאווררים השונים במחשב. במחשב הנייד ניתן לראות מספר מאווררים- שני מאווררים שתפקידם הוא לקרר את המארז ומאוורר נוסף שתפקידו הוא לקרר את המעבד. אחת הסיבות להתחממות של מחשב קשורה בניקיון לקוי של המאווררים ואבק שעשוי להצטבר על המאווררים ולגרום נזק. נציין כי מחשב שאינו מצליח להתקרר בצורה תקינה יתפקד בצורה איטית יותר. כאשר מדובר על מחשב נייד, הרי מדובר על פעולה מורכבת יותר הדורשת את פתיחת המחשב תוך ניקוי המחשב באמצעות ספריי ייחודיי. שימו לב, במידה ואין לכם ניסיון ואתם לא רוצים להרוס את המחשב שלכם, הרי חשוב ביותר לפנות לטכנאי מחשבים מוסמך ומקצועי

רוצים לדעת באמת מה עושים כאשר המחשב לא נדלק

תיקון מחשב נייד שנפל

במידה ואתם עושים שימוש במחשב נייד לעיתים קרובות, הרי המחשב עשוי ליפול לרצפה. נפילה לרצפה עשויה לגרום נזק למחשב ולכן חשוב ביותר לטפל במחשב בצורה איכותית ולהגיע למעבדת מחשבים מקצועית. במקרים בהם המחשב נפל יש חשש לפגיעה בהארד דיסק של המחשב וגם פגיעה במגעים של המחשב. במקרה הזה, חשוב ביותר לפנות לשירותיו של טכנאי מחשבים מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום.

כיצד לבחור מעבדת מחשבים?

במידה והמחשב הנייד שלכם ניזוק, הרי יש צורך לבצע תיקונים שונים במעבדת מחשבים. היום ישנם שפע של מעבדות מחשבים וחשוב ביותר להשקיע בבחירה על מנת לבחור את מעבדת המחשבים הטובה והאיכותית ביותר. ישנם מספר פרמטרים שיש להביא בחשבון וכעת נמנה את הפרמטרים השונים:

איכות: חשוב ביותר להגיע למעבדת מחשבים איכותית, כזאת שתאפשר לכם לדעת כי מדובר על טכנאים שיודעים כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. הגעה למעבדת מחשבים איכותית תאפשר לכם לעשות שימוש במחשב הנייד ללא בעיות.

מכשור מתקדם: נוסף על זאת, במעבדת מחשבים מתקדמת תמצאו מכשור מתקדם לתיקון המחשב שלכם. טכנאי מחשבים שיעשו שימוש במכשור מתקדם יבטיחו כי המחשב יתוקן בצורה הטובה ביותר.

אחריות: יתרה מכך, במעבדת מחשבים מקצועית תוכלו ליהנות מאחריות לטווח ארוך.  מעבדת מחשבים מקצועית תדאג להעניק לכם אחריות לזמן ארוך וכך להיות שם עבורכם במידת הצורך לכל שאלה תוך מתן מענה מקיף.

כך או אחרת, חשוב ביותר להביא בחשבון את הפרמטרים השונים על מנת לבחור את המעבדה המתאימה ביותר.

תפריט נגישות