מדריך ביטוח עסקים

מדריך ביטוח עסקים יחד

מדריך ביטוח עסקים יחד

אם אתם חושבים לבטח את העסק שלכם, יש סיכוי לא רע שאתם קצת מבולבלים. כדי לעזור לכם לרכוש ביטוח עסקים שיתאים לצרכים וליכולות שלכם, הכנו לכם סקירה קצרה על הסוגים השונים של ביטוחים אשר מוצעים כיום בשוק.

ביטוח מבנה

זה כיסוי שרלבנטי לעסקים שמחזיקים מבנה כחלק מהפעילות שלהם, כמו חנות, משרד, קליניקה, מחסן וכו'. בדומה לביטוח מבנה בדירת מגורים, גם כיסוי המבנה במסגרת ביטוח עסקים מגן עליכם מפני נזקים לקירות, לתקרה או לרצפה, כתוצאה ממזג אוויר, שריפות, שיטפונות ותרחישים לא נעימים נוספים.

עלות הכיסוי מחושבת על פי שטח המבנה. שימו לב ש"מבנה" לא כולל פריטים שהותקנו או הוצמדו בדרך חרת לקירות. כלומר, כדי לכסות ארונות ומעקים, תצטרכו לשלם על הרחבה. הרחבה נוסף שכדאי לשקול, היא כיסוי מפני רעידות אדמה.

אם אתם רק שוכרים מבנה, אתם אחראיים לשמור עליו ולהחזירו לבעליו במצב תקין, אז יכול להיות שישתלם לכם לרכוש פוליסה בעצמכם. גם אם לא, חשוב לוודא שלא יתבעו אתכם על נזקים למבנה. ברוב הפוליסות יש סעיף, לפיו חברות ביטוח יכולות לתבוע את עלות התיקונים בשם בעל הכנס, גם אם אתם לא אחראיים באופן ישיר לנזק. בידקו אפשרות להסיר סעיף זה מהפוליסה.

ביטוח תכולה

אם יש לכם מבנה, בבעלות או בשכירות, סביר להניח שאתם מחזיקים בו ציוד. ביטוח עסקים לתכולה, הוא כיסוי מפני גניבת חפצים מהעסק ונזקים שונים, למשל כתוצאה משריפה. יש שני סוגים נפוצים של פוליסות כאלה:

  • פוליסה שמתחשבת בערך של הציוד, כאילו הוא חדש ולא צבר בלאי או פחת

  • פוליסה שמתחשבת בשווי האמיתי של הציוד

מן הסתם, האפשרות הראשונה תעלה לכם יותר, אבל גם תהיה יותר משתלמת אם תצטרכו להפעיל את הביטוח.

ביטוח צד ג'

כמעט כל סוגי הביטוחים כוללים כיסוי צד ג', וכך גם ביטוח עסקים. זהו ביטוח לנזקי גוף או רכוש, שנגרמים לאנשים שמבקרים אצלכם בעסק, כתוצאה מתאונה. אפשר להרחיב אותו כך שיתפוס לא רק בעסק עצמו, אלא גם בבתי לקוחות, אם אתם נוהגים לבקר בהם כחלק מהעבודה.

ביטוח אחריות מקצועית 

זה ביטוח דומה לביטוח צד ג', אך כאן לא מדובר על תאונות אקראיות, אלא על רשלנות כחלק מהעבודה שלכם. אם אתם מוסמכים לעסוק בתחום כלשהו, וכתוצאה מטעות שלכם נגרם נזק בגוף או ברכוש ללקוח, אתם חשופים לתביעה משפטית. ביטוח זה מכסה הוצאות משפטיות על הנזק, כולל על אובדן ימי עבודה.

ביטוח חבות מעבידים

זה כיסוי מפני תביעות של העובדים שלכם, על נזקים שנגרמו להם מתאונה או מחלה מקצועית. אתם יכולים לבחור בין כיסוי על פי כמות העובדים, לבין כיסוי על פי השכר שאתם משלמים. איך בוחרים? תלוי אם מרבית העובדים שלכם קבועים, או שאתם מעסיקים בעיקר עובדים זמניים שמתחלפים בקצב גבוה.
בכדי לראות עוד פרטים נוספים בנושא של מדריך ביטוח עסקים עליך לגלוש לאתר

תפריט נגישות