טיפים איך לשיר באולפן הקלטות

אני מקווה שהטיפים האלה יעזרו לך להבין מה אכפת למפיקים ווקאליים וכיצד אתה יכול להשתמש בידע הזה כדי לשפר את ההקלטות שלך. אם תיקח את 13 עצות ההקלטה האלה ותשלב אותם עם טכניקות היצירה המתוארות בשני הקישורים בתחילת מאמר זה, תפיק את המרב מהציוד ומהזמרים שלך. עם הטיפים והטריקים האלה, אתה יכול לשפר מאוד את הקול שלך עבור הקלטות טובות יותר.

עם חמשת העצות האלה

הקול שלך יהיה מוכן כראוי לסשן ההקלטה שלך. הכנה לקראת הקלטת אולפן כרוכה בהכנה נכונה של הקול לסשן הקלטה. כמו בכל דבר חשוב, אתה רוצה לנוח טוב לפני הקלטת האולפן שלך. לתת למיתרי הקול לנוח בלילה הקודם זה כמו להתכונן לפגישה באולפן לקולות חזקים יותר.

חימום נכון של הקול לפני ההקלטה יפחית את העומס על מיתרי הקול ויכין אותם טוב יותר לעבודה הקרובה. התחמם תמיד לפני סשן באולפן כדי שהקול שלך יישמע וירגיש טוב יותר בזמן ההקלטה. הקפד להתחמם וקולית לפני שתנסה להקליט את הקול שלך.

אתה רוצה להתחמם לפני ההקלטה אבל לא רוצה להתעייף מדי

אז כמה שעות בין חימום קולי ממש אינטנסיבי בתחילת היום לבין ההקלטה עצמה יתנו לקול שלך הזדמנות לנוח אבל עדיין להתחמם. מאט רמזי ממליץ על משטר חימום קולי מאוד ספציפי שבו אתה מתחמם לפרק זמן ארוך יותר מוקדם ביום ואז עושה חימום קצר יותר ממש לפני ההקלטה. במקום זאת, התחל לתרגל חימום ווקאלי מוצק לפני שאתה מתחיל לשיר בכל עת, באולפן או מחוצה לו.

בדוק שוב

כדי לוודא שאתה לא ממהר או גורר את עצמך בזמן שירה, מה שיכול להיות סימן שהתזמון לא ממש נכון או שאתה צריך לעבוד על התזמון שלך. רצועה שנוצרה עבורכם על ידי המפיק שלכם ואתם מרגישים שצריך לשנות את הקצב או המפתח, יידעו אותם בהקדם האפשרי כדי שיהיה להם מספיק זמן ליצור רצועה חדשה ושיהיה לכם מספיק זמן לעשות חזרות לפני הסשן. אל תלכו לאולפן בחופזה או בלחץ להקליט בהתראה קצרה. אלא אם כן אתה מוקדם ציפור, אל תקבע פגישת הקלטות בוקר רק בגלל שזה היה התאריך המוקדם ביותר שהאולפן יכול היה להשיג לך. אל תצפו שהאולפן יהיה מצויד בכל מה שאתם צריכים, אל תצפו מכם לזכור כל חלק בשיר ואל תצפו מהמהנדס שיהיה לו את מה שאתם צריכים (גם אם שלחתם אותו מראש).

על ידי היכרות עם סביבת ההקלטה והכרת הקול שלך

עליך לוודא שאתה מוכן היטב לכל מפגש אולפן. לפני הקלטה באולפן מקצועי, חשוב להכיר את הסאונד של ההקלטות שלך ולתרגל את כישורי ההקלטה שלך. זמרים רבים לא אוהבים את הצליל של השירה המוקלטת שלהם, מה שיכול לפעול נגדך בתהליך השגת התוצאות הטובות ביותר שלך באולפן.

זמרים רבים הם פרפקציוניסטים

מתמקדים יותר מדי בחוסר השלמות של הקול שלהם בעת ההקלטה, כאשר הם צריכים להתמקד בהעברת הרגש והמשמעות של השיר. בגלל הלחץ של הקלטות באולפן, אמנים רבים מתמקדים רק בהפיכת ההופעות שלהם ללא רבב ושוכחים להכניס רגש לשירים שלהם.

לרוב הזמרים קל יותר לצלול לתוך שיר כשיש להם קהל חי להאכיל

באולפן אתה פשוט תקוע בתא ווקאלי ואף קהל לא נותן לך אנרגיה. להיות באולפן להקליט שירה יכול להיות מאוד מאיים עבור זמרים שואפים. הקלטת קול היא אחד החלקים הקשים ביותר ביצירת שיר. הקלטת קול מלחיצה במיוחד מכיוון שאיכות ההקלטה תלויה בגורמים רבים אחרים כמו בריאות הקול, סביבה, הלך רוח, היכרות עם צליל הקול החיצוני שלך.

הקלטת שיר מצריכה הכנה מעט שונה מאשר ביצוע חי על הבמה, והמאמן הקולי שלך יכול ללמד אותך כמה טריקים. אם יש לך גישה למפיק ווקאלי טוב או מורה לווקאלי באזור שלך, אני ממליץ ללמד את השיר הזה.

יהיה לך הרבה זמן להקשיב למה שאתה עושה ולהחליט אם זה מתאים לשיר

אבל בקטע הווקאלי, פשוט תהיה הזמר. ודא שהשיר מוכן ווקאלי ויש לך מיקס גס מוכן. לפני שתתחיל להקליט שירה, וודא שהזמר מרגיש בנוח עם הגדרת המוניטור והמיקס (השתמש תמיד באוזניות סגורות בעת הקלטת שירה).
בכדי לראות עוד פרטים נוספים על טיפים איך לשיר באולפן הקלטות ולשיר באולפן הקלטות עליך לבדוק ב- liron-music.com

עכשיו כשאתה יודע איך להקליט את הקול שלך בצורה מקצועית בבית

אתה צריך לצאת לשם וליישם הכל. במדריך זה אלמד אתכם איך להקליט שירה בבית, ממש כמו באולפן של מיליוני דולרים. על ידי אולפן ביתי הגון (Logic, Ableton, Pro Tools) ומיקרופון טוב, תשפר את הסאונד שלך בצורה ניכרת מבעוד מועד.

בקרוב תשפר את הקול שלך ותהפוך לזמר מקצועי, מסוגל לשיר תקליט נהדר במכה אחת. תרגל את הקול שלך מראש כדי לקבל מושג איך תשיר כל חלק בשיר שלך. אתה יכול להתנסות בטווח הקול שלך כדי לראות מה נשמע הכי טוב.

פגשתי זמרים שמתחממים בשירה כדי להיכנס לסשן, מה שאומר שהשעה הראשונה בערך של חומר מוקלט חסרת תועלת כי השירה שלהם מתחממת כל הזמן.

זה היה מעבר טבעי ממאמן למפיק כאשר הוא הדריך את הזמרים בחיפוש אחר הסאונד שלהם והחל להקליט אותם באולפן הביתי שלו.

תפריט נגישות