האם מותר לשלם משכורת ב15 לחודש

מבוא: מדוע שכר מינימום של המדינה אינו מספיק

שכר המינימום במדינת קליפורניה הוא 11.00 דולר לשעה, אבל זה לא מספיק לאדם להתקיים. זו הסיבה שאנשים רבים נאבקים להסתדר וחיים תלוש משכורת.

לאנשים שגרים בקליפורניה יש יוקר מחיה גבוה יותר מאנשים שחיים במדינות אחרות ובכל זאת המשכורות שלהם לא מספיק גבוהות כדי שיוכלו להרשות לעצמם את כל מה שהם צריכים.

לאדם יש בחירה בין לקנות מזון או לשלם שכר דירה, מה שעלול להוביל ללחץ וחרדה רבים וגם לחוסר בית.

חשוב שהממשלה תנקוט צעדים להגדלת שכר המינימום כך שאנשים יוכלו להרשות לעצמם מצרכים בסיסיים תוך ניהול בריאות הנפש שלהם.

ישנן סיבות רבות לכך ששכר המינימום של המדינה אינו מספיק. שכר המינימום אינו שכר מחיה. שכר המינימום האמיתי של אמריקה הוא רק 1, וזה היה כך במשך עשרות שנים.

בארצות הברית קיימים שני סוגים שונים של שכר מינימום; שכר המינימום הפדרלי ושכר המינימום של המדינה. הפדרלי עומד על 7.25 מאז 2009 בעוד המדינה משתנה ממדינה למדינה כאשר לחלק מהמדינות יש רמה גבוהה יותר מאחרות. בשנת 2018, למשל, זה של ניו יורק הוא 8.75 ואילו של אלבמה הוא 5.25

הקדמה: מהי שכר?

משכורת היא אמצעי תשלום ממעסיק לעובד, בדרך כלל על סמך מספר השעות, הימים או השבועות שעבד.

המילה "משכורת" באה מהמילה הלטינית "סליום", שמשמעותה כסף מלח.

המונח משכורת מגיע מהמילה הלטינית salarium, שפירושה כסף מלח.

משכורת היא סכום כסף קבוע, קבוע מראש, שאדם מרוויח מהמעסיק שלו עבור שירותים שניתנו, המשולם בדרך כלל על בסיס חודשי.

שכר הוא התשלום שמעסיק משלם לעובד בתמורה לעבודה שנעשתה. במדינות מסוימות זה נקרא גם שכר או שכר. ניתן לקבוע את השכר לפי שכר שעתי או לפי משכורת קבועה.

הקדמה: משכורת היא סכום כסף קבוע, קבוע מראש, שאדם מרוויח מהמעסיק שלו עבור שירותים שניתנו, המשולם בדרך כלל על בסיס חודשי.

מילות מפתח של מדור:

נושא הסעיף: האם מותר לשלם משכורת ב-15 לחודש? הקדמה: מה זה

כיצד משפיע שכר המינימום על עובדים בעלי הכנסה נמוכה ועל סיכויי עבודה גרועים בארה"ב

שכר המינימום הוא נושא לוויכוח חריף בארצות הברית. יש הסבורים שצריך להעלות אותו לשיעור גבוה יותר, בעוד אחרים אומרים שצריך להוריד אותו. מאמר זה יבחן כיצד משפיע שכר המינימום על עובדים בעלי הכנסה נמוכה ועל סיכויי עבודה גרועים בארצות הברית.

ההשפעה הראשונה של העלאת שכר המינימום היא עלייה ביוקר המחיה של עובדים בעלי הכנסה נמוכה וסיכויי עבודה גרועים. ההשפעה השנייה היא עלייה בשיעורי האבטלה מכיוון שעסקים נאלצים לפטר את העובדים הפחות פרודוקטיביים שלהם כדי לצמצם את העלויות. ההשפעה השלישית היא עליית מחירים עבור סחורות ושירותים מכיוון שחברות צריכות לגבות יותר כסף כדי לפצות על עלויות העבודה המוגדלות, שבסופו של דבר יובילו לאינפלציה.

שכר המינימום הוא השכר השעתי, היומי או החודשי הנמוך ביותר שמותר למעסיק לשלם לעובד שלו על פי חוק. זהו סכום הכסף הנמוך ביותר שמעסיק יכול לשלם לעובדים שלו. בארצות הברית יש שכר מינימום פדרלי של $7.25 לשעה.

שכר המינימום משפיע על עובדים בעלי הכנסה נמוכה ועל סיכויי עבודה גרועים בארה"ב מכיוון שהוא לא מספק מספיק כסף להוצאות מחיה, מה שאומר שאנשים נוטים יותר להיות בעוני או בתוכניות רווחה. בנוסף, ייתכן שלמעסיקים יש פחות סיכוי להעסיק מישהו שזקוק למשכורת גבוהה יותר אם הם כבר משלמים שכר נמוך יותר עבור עובדים אחרים עם אותה כישורים.

יש הרבה טיעונים נגד העלאת שכר המינימום:

1) זה יגרום לאבטלה בכך שיגרום למעסיקים לקצץ
למידע מורחב בנושא של האם מותר לשלם משכורת ב15 לחודש נא לבדוק כאן: employment-law.co.il

תפריט נגישות