טיפול בכאבי גב תחתון

נסו לכלול תרגילים המחזקים את השרירים בפלג הגוף העליון, בבטן ובגב התחתון. מנוחה מפעילות מאומצת יכולה לעזור, אך תנועה מקלה על נוקשות, מקלה על כאבים ומונעת היחלשות השרירים.

טיפול רפואי אם טיפולים ביתיים אינם מקלים על כאבי גב

הרופא עשוי להמליץ ​​על תרופות, פיזיותרפיה או שניהם. ניתוח והליכים ניתוח כאבי גב מומלץ בדרך כלל רק אם יש סיבה רפואית ספציפית לכאב שלך, כגון סיאטיקה או צניחת דיסק בין חולייתי, וטיפולים אחרים לא עבדו. בהתאם לגורם וחומרת כאבי הגב שלך, הרופא שלך עשוי להשתמש גם בטיפולים אחרים כגון אולטרסאונד, גירוי חשמלי וטיפול שחרור פעיל.

על פי סקירה של מחקרים מהשנים האחרונות

דיקור סיני עשוי לספק אפילו יותר הקלה מאשר משככי כאבים. סוגים מסוימים של תרופות נוגדות דיכאון כמו דולוקסטין (סימבלטה) ותרופות נוגדות דיכאון טריציקליות כמו אמיטריפטילין מקלים על כאבי גב כרוניים ללא קשר להשפעתם על דיכאון.

פיזיותרפיסט ילמד אותך תרגילים להגברת הגמישות, חיזוק שרירי הגב והבטן ושיפור היציבה. זריקות קורטיזון וטיפולים מעשיים (כגון מניפולציה אוסטאופתית או טיפול כירופרקטי) יכולים להקל על הכאב ולקדם את תהליך הריפוי.

במקרים חמורים

כאשר המצב אינו מגיב לטיפולים אחרים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להקל על כאבים הנגרמים מבעיות גב. אם יש לך התקף חמור, מתמשך ולא משתפר של כאבי גב תחתון, הערכה וטיפול על ידי רופא רפואי עשויים לעזור, תוך התמקדות בגב או בבעיות שריר-שלד אחרות. אנשי מקצוע אלה יכולים להשתמש בשיטות אקטיביות ופסיביות כאחד כדי לעזור לך להרגיש טוב יותר.

מפגשי טיפול מיוחדים – תרגול לחיזוק הגוף

רופא המשפחה שלך עשוי להמליץ ​​לך לקחת תוכנית אימונים קבוצתית אם הוא מאמין שזה יעזור להקל על הכאב. אם אתה סובל מכאבים במשך זמן רב, ייתכן שתוצע לך תכנית טיפול מיוחדת הכוללת שילוב של טיפול קבוצתי, פעילות גופנית, הרפיה וחינוך לכאב ופסיכולוגיית כאב. ניתן להתאים אפשרויות טיפול רבות לכאבי גב תחתון לצרכיו האישיים של המטופל.

הקשר בין כאבי גב לתזונה בריאה

כאבי גב יכולים להשפיע על כל אחד בשלב מסוים בחייו. חלק גדול מהסיבה לכאבי גב קשור למה שאנו אוכלים. רבים מהסימפטומים שאנו חווים כמו עצירות, נפיחות וגזים יכולים להיחשב לעתים קרובות כאינדיקטורים לכך שהתזונה שלנו זקוקה להתאמות מסוימות. אכילה בריאה ופעילות גופנית סדירה יכולה לסייע רבות במניעת כאבי גב ושמירה על הרגשה טובה כמו גם על שיפור רמת האנרגיה.

כאבי גב כרוניים מטופלים בדרך כלל בהדרגה

עוברים מטיפולים פשוטים וזולים לטיפולים אגרסיביים יותר. מטרות הטיפול של כאבי גב תחתון חריפים הם הקלה על כאבים, שיפור התפקוד, הפחתת שעות עבודה ופיתוח אסטרטגיות התמודדות באמצעות חינוך. עם זאת, יש לשקול את הסיבות האפשריות לכאבי גב תחתון חריפים (כגון זיהום, נפיחות, אוסטאופורוזיס, שברים, דלקת מפרקים דלקתית) בהתבסס על ההיסטוריה הרפואית של המטופל ובדיקה גופנית. שיטות אלו עשויות לספק יתרונות קטנים עד בינוניים לטווח קצר לחולים עם כאבי גב תחתון כרוניים, אך הן אינן מתאימות אם למטופל יש סיבות רפואיות בסיסיות לכאבי גב תחתון, כגון אוסטאופורוזיס, דחיסת חוט השדרה או דלקת פרקים.

כאשר כאבי גב תחתון גורמים לסימפטומים של סיאטיקה כגון כאבי רגליים

הזרקת סטרואידים אפידורלית או חסם עצבי סלקטיבי יכולים להקל על הכאב בטווח הקצר. הזרקה בנקודת ההדק או הזרקה מתמשכת של חומרי הרדמה מקומיים וקורטיקוסטרואידים יכולים להקל או להקל על הכאב. זריקות קורטיזון עוזרות להפחית את הדלקת סביב שורשי העצבים, אך הקלה בכאב נמשכת בדרך כלל רק חודש או חודשיים.

בהליך זה מחדירים מחט דקה דרך העור כך שהקצה קרוב לאזור הכאב

הליך זה, הנקרא גם rhizotomy, יכול להקל על הכאב במשך מספר חודשים. זה יכול גם לעזור להקל על כל כאב עצבי קשור מכיוון שהוא מונע מחוליות פצועות לצבוט את העצבים שעוברים בעמוד השדרה.

כאשר פריצת דיסק בגב התחתון גורמת לתסמינים חמורים כמו כאב או אובדן תחושה, המנתח עשוי להסיר חלק מהדיסק הפגוע. ניתן להמליץ ​​על פגיעה משמעותית בעצמות הגב (חוליות).

אצל אנשים עם דלקת פרקים חמורה

דורבנות העצם בתעלת השדרה יכולים לגדול מספיק זמן כדי לדחוס את חוט השדרה, ולגרום לכאב ולהגביל את התנועה. עצבים דחוסים עלולים לגרום לכאבי גב תחתון, שעלולים להתפשט לירכיים ולרגליים מתחת לברכיים, לעיתים מלווה בחוסר תחושה מקומי. חלק מבעיות גב עלולות לגרום לכאבים בחלקים אחרים של הגוף, בהתאם לעצבים המושפעים. כאבי גב תחתון עשויים להיות קשורים לעמוד השדרה המותני הגרמי, לדיסקים בין-חולייתיים, לעמוד השדרה ולרצועות סביב הדיסקים הבין-חולייתיים, לחוט השדרה והעצבים, לשרירי הגב התחתון, לאיברים הפנימיים של הבטן והאגן ולעור סביב הגב התחתון. …

כאבי גב עליון יכולים להיות קשורים להפרעות באבי העורקים

גידולים בחזה ודלקת בעמוד השדרה. מְתִיחָה. השרירים והרצועות בגב עלולים להימתח או להיקרע עקב פעילות יתר. התסמינים כוללים כאבי גב ונוקשות, והתכווצויות שרירים. במקרים מסוימים, הכאב מקשה או בלתי אפשרי ללכת, לישון, לעבוד או לבצע פעולות יומיומיות.

כאב כרוני או ארוך טווח מתפתח זמן רב יותר

נמשך יותר מ-3 חודשים וגורם לבעיות מתמשכות. התפרצות חריפה ופתאומית של כאב עשויה להצביע על פריצת דיסק או מתח שרירים, ולא על הופעה הדרגתית יותר של כאב שמסתגל לאוסטאוארתריטיס, היצרות בעמוד השדרה או ספונדילוליסטזיס. אצל קשישים עם מחלות ניווניות כמו דלקת פרקים ואוסטיאופורוזיס, הסימפטומים עלולים להחמיר עם הזמן.

ניתוחים וטיפולים אחרים יעילים בסיוע לאנשים עם פציעות ומצבים שונים לחיות ללא כאבים

הרבה לפני ניתוח, פיזיותרפיה היא הפתרון המקובל לכאבי גב תחתון והיא כוללת טיפול פסיבי ואקטיבי על מנת לסייע למטופל לפתח כוח שרירי הליבה, לשפר את גמישות עמוד השדרה וטווחי תנועה, יציבה נכונה ועוד. אם אתם סובלים מכאב מומלץ שתעניקו לעצמכם בתור מתנה מקורית סדרת טיפולי פיזיותרפיה.

אפשרות אחרת היא מניפולציה בעמוד השדרה אצל מטפל מוסמך כגון כירופרקט, אוסטאופת או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות משתמש בידיים או במכשיר כדי להפעיל לחץ על הגב ולווסת את עמוד השדרה. מניפולציה בעמוד השדרה פועלת באותו אופן כמו פעילות גופנית כדי להפחית את הכאב ולעזור לך לחזור לפעילויות היומיומיות שלך. טיפולים לא תרופתיים לכאבי גב תחתון כרוניים מידע על טיפול חוקרים מגלים דיקור סיני מטפל מנוסה מחדיר מחטים עדינות לעור בנקודות ספציפיות. דיקור סיני יכול לעזור להקל על הכאב ולעזור לך לחזור לפעילויות היומיומיות שלך. במיוחד בשבילכם: מאמר הסוקר את שיטות-הטיפול העיקריות של הרפואה הסינית.

פעילות גופנית סדירה

למרות שפעילות גופנית סדירה עשויה שלא לסייע בטיפול בכאבי גב תחתון חריפים, פיזיותרפיה (שיטת מקנזי וייצוב עמוד השדרה) יכולה להפחית את הסיכון להישנותם ואת ההזדקקות לשירותי רפואה מתקדמת. עם זאת, אם ניסית את הטיפולים לעיל אך אינך רואה שיפור או עדיין חש כאב, אנא שוחח על הפניה למומחה משככי כאבים עם הרופא שלך, שכן ייתכן שיהיה צורך בבדיקות או טיפולים ספציפיים יותר כדי לפתור בעיה זו. קורה עוד יותר. מאמר זה תוקן מבחינה רפואית ב-9 בספטמבר 2019 על ידי כריסטינה ג’טר, MD, מומחית לניהול כאב וחברה בוועדה למניעת הריון.

עבודה ליד שולחן כל היום יכולה להיות כואבת

במיוחד מיציבה לא נכונה או ישיבה על כיסא עם תמיכה לא מספקת לגב. בעוד שכאבי גב הם אמיתיים מאוד, הדרך בה אתה חושב ומרגיש לגבי מצבך יכולה להחמיר אותו. פנה לרופא המשפחה או לפיזיותרפיסט אם הכאב שלך נמשך למרות טיפול פשוט.

המאמר באדיבות אתר Natural Medicine

 

למידע מורחב בנושא של טיפול בכאבי גב תחתון כדאי לבקר ב-